Jak skutecznie zareklamować swoją restaurację w mediach?

20-10-2021

 

opinie o restauracji

 

Dziś bycie restauratorem jedynie z nazwy i obsługiwanie swoich lokali to nie wszystko, aby osiągnąć spektakularny sukces w branży gastronomicznej. Współczesny świat mediów rozwinął się do tego stopnia, że każda branża gospodarcza korzystać może skwapliwie z ich dobrodziejstw. Najlepszym przykładem na wszechstronną reklamę są media społecznościowe. Wszyscy nagminnie korzystamy z portali typu Facebook, ogromną popularnością wśród młodych ludzi cieszy się także Instagram. Dlaczego nie wykorzystać tych mediów o ogromnej sile rażenia do promowania własnej restauracji? Ci, którzy podjęli już ten krok, zdecydowanie nie żałują i polecają go każdemu.

 

Profil restauracji w mediach społecznościowych

 

Z racji gwałtownego rozwoju Internetu, a co za tym idzie, całej kultury obrazu, staliśmy się jako społeczeństwo jeszcze bardziej wybredni i wymagający wobec tego, co serwują nam sprzedawcy i usługodawcy. Temat jak najbardziej dotyczy także lokali gastronomicznych. Prowadzić profil lokalu w mediach społecznościowy każdy restaurator może osobiście. Przy naprawdę natężonych, zawodowych obowiązkach, prowadzenie fan page’a powierzyć można grupie lub jednemu zaufanemu współpracownikowi. Będzie on odpowiadać za aktualizowanie informacji na stronie, przekazywanie treści promocji, zamieszczenie zdjęć oraz filmików. Wydaje się, że to błahostka, ale jeśli przyjrzymy się temu, jakie treści i obrazy zamieszczają prowadzący strony renomowanych lokali gastronomicznych, możemy łatwo zauważyć, że im większa chęć zaistnienia w sieci, tym więcej pracy przed nami!

 

reklama restauracji w mediach społecznościowych

 

Filmy, filmiki , zdjęcia i relacje z restauracji…

 

Można zdecydować się na wiele zabiegów promocyjnych. Restauracja udostępniać może krótkie filmy pokazujące, w jaki sposób obsługiwane są uroczystości. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć cotygodniowy program w restauracji, gdzie eleganccy kelnerzy prowadzić będą rozmowy z gośćmi oraz zdradzać tajniki swojego zawodu. Przy okazji, sprawdźcie, w jakich strojach pracownicy mogą pokazać się w filmikach, np.

Kamizelka kelnerska męska KARLOWSKY BORDOWA

Osoby reklamujące daną restaurację poprzez tworzenie filmików promocyjnych i pokazywanie się na wizji powinni zadbać o oryginalny i zadbany wygląd. Niebanalna odzież gastronomiczna zawsze przyciąga uwagę i sprawia, że widz zapamiętuje nazwę danej restauracji, w której zobaczył u pracownika np.

SPODNIE KUCHARSKIE HARROW S068 SZACHOWNICA - Ubrania dla Gastronomii, haft komputerowy - bardzo lubiane zresztą przez przedstawicieli najmłodszego pokolenia, pracującego w restauracjach, bistrach i małych knajpkach.

 

opinie o restauracji

 

Tematy na filmy, galerie i artykuły promujące daną restaurację

 

Mogą być przebogate. Najwięksi pasjonaci sztuki uprawiania zawodu restauratora decydują się przygotowywać w cotygodniowych lub rzadszych odstępach czasowych specjalne programy typu “Q&A”, czyli “Pytanie - Odpowiedź”, gdzie udzielają porad i uważnie rozpatrują zapytania dotyczące tajników swojego zawodu. Warto wprowadzić taki zabieg, jeśli ma się przynajmniej 1000 subskrybentów swojej strony firmowej na Facebooku lub kilka tysięcy obserwatorów na Instagramie. Najbardziej wygadana, elokwentna dziewczyna z całego zespołu zatrudnionych pracowników przed obiektywem kamery stać się może prawdziwą gwiazdą, prezentując i opowiadając o nowościach, jakie zdecydowała się wprowadzić firmowa restauracja. Tutaj także znaczenie będzie miał oryginalny wygląd, podkreślony wyszukanymi akcesoriami, takimi jak np: Muszka kelnerska pojedyncza 11x6cm

 

Subskrybenci w sieci to recepta na sukces

 

Wystarczy kilka tygodni wytężonej pracy, kręcenia filmików, montażu oraz całej oprawy muzycznej obrazu, a szybko zauważycie, jak wiele się zmieniło. Zainteresowanie w sieci będzie rosło proporcjonalnie do liczby pojawiającej się w sieci filmików. Niektórzy restauratorzy mogą zacząć narzekać, że to tylko dodatkowe koszty, ale prawda jest taka, że dobrze przeprowadzona i profesjonalna promocja po przekroczeniu liczby kilku tysięcy subskrybentów zawsze się zwraca. I to nierzadko z nawiązką!